Portre: Adile Naşit
Nalan Söylemez /
Bir başlangıç…
Çoğumuz onu, filmlerdeki şen kahkahalarından tanırız. İyi kalpli, sempatik ve neşeli karakterlerle adeta bütünleşmiştir. Seyirci onu her ne kadar sinema oyuncusu olarak bilse de aslında ömrünün çoğu tiyatro sahnelerinde geçmiştir. Tiyatrocu bir aileden gelen oyuncunun sahnelerle tanışması çocukluk yıllarına kadar dayanmaktadır. Babası Naşit Özcan, döneminin ünlü tuluat ustalarından olup, “Komik-i Şehir” lakabıyla da bilinmekte ve kendi tiyatrosunda oyunlar sergilemektedir.
Yaşama tiyatro salonlarında merhaba diyen Adile Naşit, 16 Haziran 1930’da o zamanlar İstanbul’un sanat merkezi olan Şehzadebaşı’ndaki Turan Tiyatrosu’nun üst katında bir apartman dairesinde dünyaya geliyor. Çocukluğu aşağı yukarı altı yaşına kadar bu dairede ve bu tiyatro da geçiyor. Oturdukları daire sahneyi gördüğü için Adile kardeşi Selim ile beraber yukardan aşağıdaki oyunları takip ediyor ve tiyatronun nasıl bir şey olduğunu anlamaya çalışıyor. Okul çağına geldiklerinde çocukların her gece oyun seyretmesini uygun görmeyen anne baba tiyatronun dışında bir eve taşınmaya karar veriyorlar. Böylece Vezneciler’deki Derviş Bey’in evine taşınıyorlar. Taşınmasına taşınıyorlar ama çocuk yaşta sahne-lerle tanışan Adile’nin içine oyunculuk kurdu girmiştir bile.
Hayriye Lisesi, Yıldız Birinci Yatılı Okulu ve Şehzadebaşı’ndaki İstiklal Lisesi’ne devam eden Adile, 1943’te babasının ölümü ile öğrenimini yarıda bırakıyor. Bu olayın ardından Beyoğlu Tarlabaşı’na taşınan aile bir hayli sıkıntılı günler geçiriyor, yavaş yavaş herşeylerini satmak zorunda kalıyorlar. Zor durumda kalan anne Amelya Hanım tekrar eski mesleği olan tiyatroculuğa dönüyor.
Ve Tiyatro…
Bütün bu gelişmeler Adile Naşit’in yaşamında da önemli değişikliklere neden oluyor. Önce okulu bırakıyor ve sonra yıllardır dışardan seyrettiği ve bir oyunun içinde olmanın hayalini kurduğu tiyatro sahnesinde buluyor kendini.
Nejdet Mahfi Ayral’ın aracılığı ve Muhsin Ertuğrul’un da rızası ile 1944’te İstanbul Şehir Tiyatrosu Çocuk Bölümü’ne giriyor. Burada ilk oyunu Her Şeyden Biraz (S. Göze). Oyunda figürasyon yapan Adile Naşit, günün birinde oyunculardan biri hastalanınca onun yerine “anne” rolünde (ilk rolü) sahneye çıkıyor. 14 yaşında bir çocuk için önemli bir rol alan küçük Adile’ye yaşlı bir görünüm verebilmek için mak-yajlar yapılıyor.
Yaz tatilinde Şehir tiyatrosu kapanınca Halide Pişkin ile çalışmaya başlıyor. Şehiriçi turneler düzenleyen Halide Pişkin değişik bahçe temsilleri veriyor. Adile Naşit de onun yanında bir süre çalışıyor ve bu sayede acemiliğini de üstünden atma fırsatını buluyor.
Şehir Tiyatrosu’nda 1945’te Nar Tanesi Nur Tanesi isimli oyunla başrol oynuyor. Sezonun sonunda Muammer Karaca’dan teklif geliyor. Karaca Tiyatrosu’nda oynadığı ilk oyun Platin Palas (M.S. Ezgi) oluyor. Ardından: Fuar Yıldızı (S. Şendil), Cibali Karakolu (H.Keraul ve A.Berre), Masif İskemle (N. Manzari), Medar-ı İftihar, Cam Kırıkları (Sırça Kümes, T. Williams), Adnan Bey Duymasın, Muhteşem Serseri (R. Kordağ), Milli İhtikar Anonim Şirketi (Hene-Quin-Veber), Yaman Şey (Y.S. Eruluç) gibi pek çok oyunda Celal Sururi, Toto Karaca, Muzaffer Hepgüler, Zafer Önen, Tevhit Bilge, Güzin Özipek, Saide Ogan, Mehmet Ali Gezgin gibi dönemin önemli oyuncuları ile aynı sahnede rol buluyor. Muammer Karaca ile çeşitli aralıklarla 18 yıl çalışıyor.
1950 yılında tiyatro oyuncusu Ziya Keskiner’le evleniyor. 1948’de Aziz Basmacı ve Vahi Öz ile kurdukları tiyatroda 1951’e kadar çalışıyor. 1954’te yeniden Muammer Karaca Tiyatrosu’na dönüyor ve 1960’a kadar böyle devam ediyor.
15 Ağustos 1951’de oğlu Ahmet dünyaya geliyor. Ancak Ahmet 16 Haziran 1966’da geçirdiği bir kalp ameliyatı sonunda hayatını kaybediyor. Doğum günü ile oğlunun ölüm tarihi aynı güne gelen oyuncu doğum tarihini 17 Haziran olarak değiştiriyor.
1961 yılında ağabeyi Selim Naşit Özcan ve eşi Ziya Keskiner’le birlikte Naşit Tiyatrosu’nu kuruyorlar. Ankara’da temsil vermeye başlıyan ekip, Ahududu (Arsenik, J.O. Kesserling) isimli piyesle perdeyi açıyorlar. Ancak üç ay sonra iflas edince yeniden İstanbul’a dönüyorlar.
1962’de Gazanfer Özcan’la ortak oluyorlar (Orhan Elçin- Ziya Keskiner – Adile Naşit – Gazanfer Özcan). Fakat bu birliktelik de çok uzun sürmüyor. Oyuncu 1962-1963 tiyatro mevsiminde Gazanfer Özcan’ın Gönül Ülkü ile kurduğu ti-yatroda oynamaya başlıyor. Ardından Ziya Keskiner’de aralarına katılıyor. Burada oynanan oyunlar Gedikpaşa ve Azak tiyatrolarında da sahneleniyor. 1944’te adım attığı ti-yatro sahnelerinden 1975 yılında yoğunlaşan film çalışmaları nedeniyle ayrılıyor.
Sinemaya geçiş…
Beyaz perde de rol aldığı ilk film 1950’de Lütfi Akad’ın yönettiği Lüküs Hayat oluyor. Ancak uzunca bir süre bunun devamı gelmiyor ve 1957’de Nişan Hançer’in yönettiği Kahpe Kurşun’la ikinci kez bir filmde rol alıyor. 1970’li yıllara kadar toplam iki filmde çalışan oyuncunun Arzu Film ve ekibiyle birlikteliği ilk kez 1971’de Beyoğlu Güzeli (Ertem Eğilmez) oluyor. Ardından Canım Kardeşim (Ertem Eğilmez), Oh Olsun (Ertem Eğilmez) ve Salak Milyoner (Ertem Eğilmez) filmleri ile devam ediyor.
1975 onun oyunculuk kariyerindeki en yoğun ve de verimli yılı oluyor. Aynı yıl toplam 14 filmde (Ağah Özgüç’ün Türk Filmleri Sözlüğü’ne göre) çeşitli roller alan Adile Naşit, sinemadaki en önemli çıkışını yine Arzu film hesabına Ertem Eğilmez’in yönettiği Habam Sınıfı ve Hababam Sınıfı Sınıfta Kaldı filmlerindeki Hademe Hasibe Hanım rolü ile yapıyor. Filmde bir yatılı okulda hademelik yapan Hasibe Hanım’ın okulun en yaramaz ve gürültücü sınıfı ile yaşadığı olaylar anlatılıyor. Bütün haylazlıklarına rağmen bu sınıfın çevirdiği dolaplara alet olmayı adeta gönüllü kabul eden Hasibe Hanım aynı zamanda neşeli ve de yufka yürekli sempatik bir kişiliktir. Tamamı altı bölümden oluşan Hababam Sınıfı filmleri, uzun yıllar gerek sinemada gerekse de televizyon ekranlarında seyircinin büyük beğenisini kazanıyor. 1976’da Habam Sınıfı Uyanıyor, 1977’de Hababam Sınıfı Tatilde, 1978’de Hababam Sınıfı Dokuz Doğuruyor ve son olarak da 1981’de Hababam Sınıfı Güle Güle çekiliyor.
1975 yılındaki diğer önemli çalışması ise İşte Hayat (Atıf Yılmaz). Filmde kızının (Hülya Koçyiğit) film yıldızı olmasını isteyen alt gelir grubundan olan ve sınıf atlamaya çalışan orta yaşlı bir kadını ve kızı ile yaşadığı türlü maceraları canlandıran Adile Naşit, bu roldeki başarısı ile 1976’da Antalya Film Festivali’nde en başarılı yardımcı kadın oyuncu ödülünü kazanıyor.
1975 yılı Adile Naşit için bir hayli uzun oluyor ve oyuncu bu yıla pek çok önemli çalışmasını sığdırıyor. Bunlardan bir diğeri Münir Özkul ile Arzu film adına çekilen aile filmlerinde kurduğu birliktelik oluyor. Münir Özkul’la ilk çalışmalarını Hababam Sınıfı filmlerinde yapan oyuncu, 1975’de Bizim Aile (Ergin Orbey) filmi ile başlayan ve Aile Şerefi (Orhan Aksoy-1976), Gülen Gözler (Ertem Eğilmez-1977) ve Neşeli Günler’le (Orhan Aksoy-1978) devam eden çalışmalarda bir ikili olarak seyircinin karşısına çıkıyorlar. Yine 1980’li yıllardaki Gırgıriye (Kartal Tibet), Gırgıriye’de Şenlik Var (Kartal Tibet) filmlerinde de bu ikili özelliklerini devam ettiriyorlar.
Bizim Aile’de üç çocuğu olan Adile Naşit, dört çocuklu Sadri Bey’le evlenir, Aile Şerefi’nde suculuk yapan Münir Özkul’un eşi ve yine bir annedir, başrolü Münir Özkul’la paylaştığı Gülen Gözler’de marangoz ustası Yaşar Bey’in karısı ve beş çocuk annesi bir kadın, bir başka aile filmi Neşeli Günler’de ise altı çocuklu bir turşucunun karısıdır. Zaman zaman dramatik olaylarla öyküler zenginleştirilmeye çalışılsa da, hayatın gerçeklerine pembe gözlüklerle bakan, daha çok masalsı yaklaşımlarla Capra’vari bir anlatımın hakim olduğu bu filmler o dönem seyircisinin beklentilerini de göz önünde bulundurarak çoğunluk mutlu sonla noktalanmaktadır. Adile Naşit’in daha çok iyimser ve de fedakar anne tipini canlandırdığı bu duygusal komedilerde rol arkadaşları Arzu film şirketinin as ekibini oluşturan Münir Özkul, Şener Şen, Ayşen Gruda, Tarık Akan, Halit Akçatepe gibi oyuncular oluyor.
Sinemadaki başarısını bu ekipte yer alan oyuncularla ve Arzu Film adına çekilen filmlerde yakalayan oyuncunun diğer önemli çalışmaları arasında Süt Kardeşler (Ertem Eğilmez-1976), Tosun Paşa (Kartal Tibet-1976), Şabanoğlu Şaban (Ertem Eğilmez-1977), Kibar Feyzo (Atıf Yılmaz-1978), Erkek Güzeli Sefil Bilo (Ertem Eğilmez-1979) ve Davaro (Kartal Tibet-1981) gibi filmler sayılabilir.
Süt Kardeşler’de Kumandan Bey’in (Şener Şen) kız kardeşi Melek Hanım rolündedir. Sürekli evin bahçesinde gördüğü Gulyabani’den bahsetmekte ve korkmaktadır. Sonunda Gulyabani toplantısı yapılır, olay araştırılmaya başlanır ve gerçek ortaya çıkar. Melek Hanım’ın damadının babası saf ve iyi niyetli Melek Hanım’ı delirtip onun mirasına konabilmek için böyle bir oyun düzenlemiştir.
Tosun Paşa’da iki düşman aile arasındaki toprak kavgası komik olaylarla ve tiplerle anlatılmaktadır. Adile Naşit bu filmde Yeşil Vadiye sahip olmak isteyen Tellioğulları ailesindendir ve hala rolündedir.
Şabanoğlu Şaban’da ise Nazır Bey’in kız kardeşi ve de evin hala’sıdır. Sürekli olarak sakladığı elmastan bahsetmektedir. Bir gece elmasını evdekilere gösterirken elektrikler kesilir ve elmas ortadan kaybolur. Filmin devamında elması arayan ailenin başından geçen ilginç ve de komik olaylar anlatılır.
Davaro’da eşkıya Memo’nun (Kemal Sunal) anası rolünde bir köylü kadını oynayan Adile Naşit, Kibar Feyzo’da da yine ana ve yine bir köylü kadınıdır.
Konusu ister büyük kentlerde isterse de köylerde geçsin oynadığı tüm karakterlerde halk tipi kadını büyük bir doğallık içinde canlandıran Adile Naşit, çoğunlukla duygusal komediler ve köy hayatının gerçeklerini alaya alan filmlerde rol bulmuştur. İyi kalpli, saf, neşeli, komik ve bazen de cadaloz kadın tipleri ile seyircinin haklı beğenisini kazanan Naşit, karakter rollerindeki performansı ile de starlaşan oyuncular arasındaki yerini almıştır.
Yedi Kocalı Hürmüz, Hisseli Harikalar Kumpanyası, Neşe-i Muhabbet, Şen Sazın Bülbülleri gibi pek çok müzikalde önemli kompozisyonlar çizen Adile Naşit, 1981 ve 82 yılları arasında TRT’de “Uykudan Önce” programında Adile Teyze olarak çocukların karşısına çıkıyor.
1982’de eşi Ziya Keskiner’i kaybediyor. Eşinin ölümünden bir süre sonra Cemal İnce ile evleniyor. 11 Aralık 1987’de 57 yaşında vefat ediyor.
ADİLE NAŞİT OYUN DİZİNİ
İSTANBUL ŞEHİR TİYATROSU
1944 – Her Şeyden Biraz (S. Göze), ilk oyunu.
1945 – Nar Tanesi Nur Tanesi , başrolde oynuyor.
MUAMMER KARACA TİYATROSU
Platin Palas, Eserin Yazarı: M.S. Ezgi, Karaca Tiyartosu’ndaki ilk oyunu.
Fuar Yıldızı, Eserin Yazarı: S. Şendil
Cibali Karakolu, Eserin Yazarı: H. Keraul ve A. Berre
Masif İskemle, Eserin Yazarı: N. Manzari
Medar- İftihar
Cam Kırıkları (Sırça Kümes), Eserin Yazarı: T. Williams
Adnan Bey Duymasın
Muhteşem Serseri, Eserin Yazarı: R. Kordağ
Milli İhtikar Anonim Şirketi, Eserin Yazarı: Hene-Quin-Veber
Yaman Şey, Eserin Yazarı: Y.S. Eruluç
Cümbüş Palas
GAZANFER ÖZCAN-GÖNÜL ÜLKÜ TİYATROSU TEMSİLLERİ:
Mum Söndü – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Musahipzade Celal, Rol: Sülükçü lakaplı sokaklarda sülük satan bir erkek çocuğunu oynuyor.
Ceza Kanunu – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: J. Refik Nuri, Rol: Kaynana
Fırıldak – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Orhan Erçin
Ben Çağırmadım – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Noel Coward, Rol: Ruhlardan haber getiren, ispirtizmacı Madam.
Bebek Davası – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Reşit Balan, Rol: Kaynana
Armatör – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Refik Kordağ, Rol: Hapishanedeki kadın
Muhteşem Serseri – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Refik Kordağ, Rol: Köylü kadın
Yenerbahçe Kulübü – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Refik Kordağ, Rol: Köylü
İpekçi Merhum – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: J.Refik Nuri, Rol: 2. Kadın
Kocamın Nişanlısı – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Sadık Şendil, Rol: Gönül Ülkü’nün hapishane arkadaşı tiyatro oyuncusu bir kadın.
Hacamat Niyazi – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Jean Valmy, Rol: Geleneklere bağlı hanımefendi tiplemesinde anneyi canlandırıyor.
Evdeki Pazar – Komedi 3 Komedi, Eserin yazarı: George Feydeau, Rol: Anne
Sülüman Bacanak – Komedi 3 Perde, Eserin Yazarı: Maurice Henneguin, Rol: Baldız
Yabancı Olduk Şimdi – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Beliğ Selönü
Aşk Memuru – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Louis Verneuil
Deli – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Refik Erduran, Rol: Komşu kadın
Ayrılmaksa Maksadın (Karımla Evlenir misin?)- Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Jean Bernard Luc, Rol: Letafet isimli saf bir hizmetçi rolünde
Gene mi Para – Komedi 3 Perde, Eserin Yazarı: O. Erçin, Rol: Sarhoş Kadın
Bir Kilo Namus – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Refik Erduran, Rol: Dadı
Kız Kuruları – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: J. Otto Kesserling, Rol: Yaşlı kadın
Aşk Çorbası – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Jean de Latrez, Rol: Anne
Milyonluk Valiz – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Claude Magniex (Oyunun asıl adı Oscar), Rol: Anne, Karadenizli zengin bir fabrikatörün karısı.
Üsküdarın Karşısında Galata – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Suruvi Süalp, Rol: Çingene
Çocuklarımın Babası – Komedi 3 Perde,
Yanlış Hesap
Kürkçü Dükkanı – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Reay Connay, Rol: Tezgahtar
Onlar Ermiş Muradına – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Feydau, Vasfi Rıza Zobu, Rol: Kaynana
Karım Gene Doğurdu – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Michael Pertwee , Rol: Anne
Koca Eşşek – Komedi 3 Perde, Rol: Anne
Beş Milyona Kim Ölmez – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Ülkü Tamer, Rol: Kaynana
Nerden Nereye – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Louis Vernievil, Rol: Anne
Hanımlar Terzihanesi – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Feydau, Rol: Kaynana
Maymun Gözünü Açtı – Komedi 3 Perde, Eserin Yazarı: Jean Guillon , Rol: Anne
Görünmez Kaza – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Tülin Törünen, Rol: Anne
Ahududu – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Kesseclink, Rol: Yaşlı kadın
Oh Olsun – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Melih Vassaf, Rol: Kadın
Karımla Evlenir misiniz? – Komedi 3 Perde, Eserin yazarı: Tülin Törünen, Rol: Anne
Yeşilçam’da Bir Kral- Komedi, Rol: Taşlıtarla’dan Yeşilçam’a geçip yıldız olan kızının menejerliğini yapan ancak daha sonra kızına küsen anneyi canlandırır.
Azrail’in Eceli – Komedi, Eserin Yazarı: Refik Erduran,
Baba ve Gorilleri – Eserin Yazarı: Adnan Giz,
Saygısızın Biri
Olmaz Benli
Yalancının Mumu – Eserin Yazarı: Sekizinci İbnirref Ahmet Nuri
Üvey Babam – Eserin Yazarı: Arnold ve Bach
Tuzak – Eserin Yazarı: R. Thomas
İsmail Anan Seni Çağırıyor
Karışık İş – Eserin Yazarı: Jean – Bernad Luc
Kimse Durduramaz
Kiralık Daire
Kuyruksuz Yalan
Canım Cennette
Kızlara Göz Kulak Ol
Bekçi Murtaza
Cici Teyze
Leyleğin Ömrü – Eserin Yazarı: C.M. Magnier
Aman İdare Et
Evlenmek Kolay Mı?
NOT: Oyuncunun yer aldığı tiyatro oyunlarının tarihleri ve oynadığı roller hakkında tam ve kesin kaynak bulunmamaktadır. Yukarıda verilen bilgiler çeşitli yayın organlarından derlenen haberlerden alınmıştır.
ADİLE NAŞİT FİLM DİZİNİ
1950 – LÜKÜS HAYAT – Ö. Lütfi Akad
1957 – KAHBE KURŞUN – Nişan Hançer
1971 – BEYOĞLU GÜZELİ – Ertem Eğilmez
1973 – CANIM KARDEŞİM – Ertem Eğilmez
1973 – OH OLSUN – Ertem Eğilmez
1974 – SALAK MİLYONER – Ertem Eğilmez
1974 – YÜZ LİRAYA EVLENİLMEZ – Osman F. Seden
1975 – BİTİRİMLER SINIFI – Ülkü Erakalın
1975 – ÇAPKIN HIRSIZ – Atıf Yılmaz
1975 – DELİSİN – Ergin Orbey
1975 – GECE KUŞU ZEHRA – Arşavir Alyanak
1975 – HABABAM SINIFI – Ertem Eğilmez
1975 – HABABAM SINIFI SINIFTA KALDI – Ertem Eğilmez
1975 – HANZO – Zeki Ökten
1975 – İŞTE HAYAT – Atıf Yılmaz
1975 – BİZİM AİLE – Ergin Orbey
1975 – MİNİK CADI – Nejat Saydam
1975 – PEMBE PANTER – Hulki Saner
1975 – PLAJ HOROZU – Nejat Okçugil
1975 – SEVGİLİ HALAM – O.Nuri Ergün
1975 – TELEVİZYON ÇOCUĞU – Aram Gülyüz
1976 – AİLE ŞEREFİ – Orhan Aksoy
1976 – AH DEDE VAH DEDE – Nuri Akıncı
1976 – GEL BARIŞALIM – Ergin Orbey
1976 – HABABAM SINIFI UYANIYOR – Ertem Eğilmez
1976 – NE UMDUK NE BULDUK – Zeki Ökten
1976 – SÜT KARDEŞLER – Ertem Eğilmez
1976 – TOSUN PAŞA – Kartal Tibet
1977 – GÜLEN GÖZLER – Ertem Eğilmez
1977 – HABABAM SINFI TATİLDE – Ertem Eğilmez
1977 – SAKAR ŞAKİR – Natuk Baytan
1977 – ŞABANOĞLU ŞABAN – Ertem Eğilmez
1978 – HABABAM SINIFI DOKUZ DOĞURUYOR – Kartal Tibet
1978 – KİBAR FEYZO – Atıf Yılmaz
1978 – NEŞELİ GÜNLER – Orhan Aksoy
1978 – SULTAN – Kartal Tibet
1979 – DOKTOR – Zeki Alasya
1979 – ERKEK GÜZELİ SEFİL BİLO – Ertem Eğilmez
1979 – KÖŞE KAPMACA – Zeki Alasya
1979 – NE OLACAK ŞİMDİ – Atıf Yılmaz
1979 – VAH BAŞIMIZA GELENLER – Zeki Alasya
1980 – BEŞ PARASIZ ADAM – Osman F. Seden
1980 – HUZURUM KALMADI – Natuk Baytan
1980 – İBİŞO – İhsan Yüce
1980 – RENKLİ DÜNYA – Orhan Aksoy
1981 – BİZİM SOKAK – İhsan Yüce
1981 – DAVARO – Kartal Tibet
1981 – DELİLER KOĞUŞU – İhsan Yüce
1981 – GIRGIRİYE – Kartal Tibet
1981 – GIRGIRİYE’DE ŞENLİK VAR – Kartal Tibet
1981 – HABABAM SINIFI GÜLE GÜLE – Ertem Eğilmez
1981 – ŞABANCIK – Temel Gürsu
1981 – ŞAKA YAPMA – Osman F. Seden
1982 – ADİLE TEYZE – Alev Akakar
1982 – BUYURUN CÜMBÜŞE – Yavuz Yalınkılıç
1982 – GÖRGÜSÜZLER – Osman F. Seden
1982 – ŞINGIRDAK ŞADİYE – O. Nuri Ergün
1982 – TALİH KUŞU – Temel Gürsu
1983 – ŞAŞKIN ÖRDEK – Ümit Efekan
1984 – NAMUSLU – Ertem Eğilmez
1985 – SATMIŞIM ANASINI – Ülkü Erakalın
1985 – ŞABAN PAPUCU YARİM – Kartal Tibet
1986 – AĞA BACI – Semih Evin
1986 – HAYROŞ – Ülkü Erakalın
1986 – KİRALIK EV – Sırrı Gültekin
1986 – MİLYARDER – Kartal Tibet
1986 – YAYGARA 87 – Kartal Tibet
1987 – AİLE PANSİYONU – Kartal Tibet
KAYNAKÇA:
- Ses Dergisi
- Sinema Ansiklopedisi (Atilla Dorsay- Turhan Gürhan)
- Türk Filmleri Sözlüğü (Ağah Özgüç)
- Milliyet Sanat Dergisi
- Hürriyet Gazetesi (1987 yılı)
(Yeni İnsan Yeni Sinema dergisinin 10. sayısında yayınlanmıştır.)